Moje doświadczenia z Excelem, Accesem i programowaniem w VBA

Wpisy z tagiem: outlook

wtorek, 04 lipca 2017

W jaki sposób włączyć/wyłączyć powiadomienia o dostarczeniu i odczytaniu wiadomości przesyłanych za pomocą Outlooka? Odpowiednie ustawienia znajdziemy na karcie Plik --> Opcje.

Opcje Microsoft Outlook

Dalej wybieramy Pocztę:

Opcje Microsoft Outlook

Po wybraniu tej opcji - w okienku po prawej stronie możemy wybrać odpowiednie ustawienia. Śledzenie znajduje się raczej na dole:

 Opcje śledzenia

kliknij na obrazek, aby go powiększyć

Dwa pierwsze pola wyboru odpowiadają za ustawienia wiadomości wysyłanych - tu decydujemy, czy chcemy otrzymywać potwierdzenia dostarczenia i/lub odczytania.
Kolejne opcja dotyczy tego, czy sami chcemy wysyłać potwierdzenia. tu do wyboru mamy jedną z 3 opcji - automatycznie możemy je wysyłać zawsze, nigdy lub w stosunku do każdego maila z takim żądaniem potwierdzenia podejmować osobną decyzję. W przypadku tej trzeciej opcji po odczytania takiego maila pokaże się okienko, w którym wybieramy Tak lu Nie.

Opcje śledzenia

 

 


 


 

Kurs Outlook - efektywna praca

Tagi: mail outlook
08:12, marzatela , Różne
Link Dodaj komentarz »
środa, 02 marca 2016

Korzystając z automatycznego mailingu czyli wysyłania maili w Outlooku poprzez aplikację w Excelu czy Accessie, możemy natknąć się na blokadę Outlooka. Na ekranie pojawia się komunikat, że pewien program próbuje wysłać wiadomość. Po dłuższej chwili odblokowują się przyciski i można wyrazić zgodę, jednak przy kolejnym mailu sytuacja się powtarza. W efekcie okazuje się, że cały automatyzm przestaje być skuteczny i nie ma sensu.

Można sobie z tym poradzić za pomocą programu Outlook WarningDoctor firmy CodeTwo. Jest darmowy, bezpieczny i często polecany. Do pobrania na stronie:

Outlook WarningDoctor

Po pobraniu i zainstalowaniu - nic już nie przeszkadza w automatycznym wysyłaniu maili.



 

 


 

Kurs Outlook - efektywna praca>

czwartek, 03 grudnia 2015

Kończąc wątek związany z pobraniem listy dni świątecznych z Outlooka do Excela, opisany tu:

Lista świąt z Outlooka

Ponieważ opisałam tam eksport do pliku csv - to teraz w Excelu muszę zaimportować właśnie taki plik. Na wszelki wypadek przypominam, że pliki z rozszerzeniem csv to pliki tekstowe(!).

Karta Dane --> Dane zewnętrzne --> Z tekstu

import kalendarza do Excela

Po wybraniu pliku, otwiera się kreator importu.

W kroku pierwszym wybieramy opcję Rozdzielany:

import kalendarza do Excela 

Jeżeli, tak jak w tym przypadku widoczny jest brak niektórych polskich liter, musimy zmienić kodowanie - służy do tego pole Pochodzenie pliku

import kalendarza do Excela

W kroku drugim kreatora wybieramy separator rozdzielający na kolumny (w tym przypadku - przecinek):

import kalendarza do Excela 

Krok trzeci to wybranie kolumn do importu oraz ustalenie typu danych w zawartych.
Dla tego kalendarza - zaimportuję tylko 2 pierwsze kolumny - nazwa święta (jako tekst) oraz datę (jako data). Przechodzenie pomiędzy poszczególnymi kolumnami - wystarczy kliknąć na danej kolumnie.

import kalendarza do Excela

Na końcu wystarczy wskazać miejsce, gdzie importowane dane mają zostać wstawione:

 import kalendarza do Excela

Efekt końcowy wygląda tak:

import kalendarza do Excela

Chyba jednak nie o to chodziło, brużdżą tu znaki "" i to mimo, że na etapie importu zadeklarowane zostały prawidłowe typy danych. Prawdopodobnie przyczyną jest format dat pobieranych z Outlooka - zamiast np. 2015-05-03 jest 2015-5-3.
Z tym jednak można sobie poradzić szybko i prosto. Zaznaczamy kolumny i korzystając z Ctrl+H - zamieniamy " na "nic".

import kalendarza do Excela 

I już, gotowe.

 



 


 

Kurs Excel - zaawansowane techniki>

wtorek, 10 listopada 2015

W ramach wywiązywania się z obietnic (zostało mi jeszcze kilka do załatwienia) dziś odpowiedź na pytanie:jak zaimportować do Excela listę świąt z Outlooka?
Jeden z najprostszych sposobów jest taki:

W Outlooku przechodzimy do Plik --> Opcje --> Zaawansowane i wyszukujemy Export.

Eksport kalendarza kliknij, aby powiększyć obrazek

Po naciśnięciu przycisku Export, w nowym formularzu wybieramy Export do pliku:

Eksport kalendarzakliknij, aby powiększyć obrazek

Przechodzimy dalej i w kolejnym formularzu wybieramy typ pliku, do jakiego ma zostać wykonany eksport. Ja w tym przykładzie wybrałam plik csv.

 Eksport kalendarzakliknij, aby powiększyć obrazek

Następnie z listy folderów widocznych w Outlooku wybieramy Kalendarz

 Eksport kalendarzakliknij, aby powiększyć obrazek

W kolejnym kroku wybieramy miejsce zapisu eksportowanego pliku:

 Eksport kalendarzakliknij, aby powiększyć obrazek

W ostatnim formularzu wybieramy zakres dat do eksportu

 Eksport kalendarza

I już - mamy plik z wydarzeniami kalendarza. Kolejny krok czyli import listy świąt do skoroszytu Excela opisany jest tu:

Import listy świąt do Excela

 

 

 

Kurs Outlook - efektywna praca>>

| < Lipiec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Książki warte polecenia
zobacz szczegóły...


A tu oferta na dziś:





ministat liczniki.org



Napisz do mnie!